VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

I.

ÚVODNÉ USTANOVENIA

1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") vymedzujú práva, povinnosti a zmluvné

vzťahy medzi Obchodníkom: Matej Hvoľka, IČO: 57 260 231, miesto podnikania Vavrečka

124, 029 01 Vavrečka, emailová adresa: matej.hvolka.57@gmail.com, vedený v registri

Okresného úradu Námestovo, odbor živnostenského podnikania, číslo živnostenského

registra: 560-34313 na jednej strane a Spotrebiteľom na strane druhej, a to v oblasti predaja

tovaru a služieb ponúkaných obchodníkom na webovej stránke: www.cotaponom.sk (ďalej

len "Webová stránka").

II.

DEFINÍCIA ZÁKLADNÝCH ÚDAJOV

1. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim

záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo

povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Pre

účely týchto VOP je obchodníkom Matej Hvoľka, IČO: 57 260 231, miesto podnikania

Vavrečka 124, 029 01 Vavrečka, emailová adresa: matej.hvolka.57@gmail.com, vedený v

registri Okresného úradu Námestovo, odbor živnostenského podnikania, číslo

živnostenského registra: 560-34313 (ďalej len "Obchodník").

2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej

vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej

činnosti alebo povolania (ďalej len "Spotrebiteľ" alebo "Kupujúci").

3. Produktom sú všetky tovary a služby, ktoré Obchodník ponúka na jeho Webovej stránke

(ďalej len "Produkt").

4. Kúpna zmluva je zmluva, ktorú uzatvára Obchodník a Spotrebiteľ postupom uvedeným

v článku III. týchto VOP, a ktorej predmetom je predaj a kúpa Produktov (ďalej aj len

"Zmluva").

5. Zákon o ochrane spotrebiteľa je zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a

doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane

spotrebiteľa").

6. Zmluvnými stranami sú Obchodník a Spotrebiteľ (ďalej len "Zmluvné strany").

III.

OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE ZMLUVY NA DIAĽKU

1. Spotrebiteľ si objednáva Produkt prostredníctvom Webovej stránky Obchodníka vyplnením

a odoslaním objednávkového formulára.

2. Pred vytvorením akejkoľvek objednávky má Spotrebiteľ možnosť oboznámiť sa

s Produktom, a to prostredníctvom jeho podrobného opisu na Webovej stránke, vrátane

uvedenia ceny jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej

hodnoty.

3. Pri každej objednávke prostredníctvom elektronického objednávkového formulára musí

Spotrebiteľ uviesť svoje meno a priezvisko, fakturačnú adresu resp. adresu trvalého pobytu,

telefónne číslo a e-mailovú adresu.

4. Objednávka obsahuje políčko, ktorého zakliknutím:

a) Spotrebiteľ vyjadrí svoj súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami a

Reklamačným poriadkom, ďalej vyjadrí, že všetky Spotrebiteľom uvedené údaje sú

úplné, pravdivé a správne, a že bol riadne poučený o uplatnení práva na odstúpenie od

zmluvy ako aj o zásadách spracovania osobných údajov.

5. Odoslaním objednávky zároveň (Políčko: "Objednať s povinnosťou platby") Spotrebiteľ

potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že za Produkt je potrebné uhradiť cenu, ako aj s jej

výškou.

6. Návrh na uzavretie Zmluvy zasiela Spotrebiteľ Obchodníkovi prostredníctvom Webovej

stránky (ďalej len "Objednávka"). Spotrebiteľom vytvorená a odoslaná Objednávka

prostredníctvom objednávkového formulára sa považuje za záväznú.

7. Obchodník prostredníctvom e-mailu potvrdí Kupujúcemu, že jeho objednávku obdržal.

Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie Zmluvy.

8. Po obdržaní objednávky Obchodník potvrdí, že objednávku Kupujúceho prijal akceptáciou

objednávky Spotrebiteľovi prostredníctvom e-mailu ("akceptácia objednávky").

9. Akceptácia objednávky obsahuje najmä:

➢ Číslo objednávky, dátum a čas prijatia objednávky,

➢ Špecifikáciu Produktu, ktorý je predmetom Zmluvy (objednávky),

➢ Údaje o cene vrátane prípadnej DPH a ostatných daní,

➢ Platobné podmienky,

➢ Údaj o tom, kedy a ako bude Tovar dodaný,

➢ Poštovné, balné, spôsob doručenia Tovaru.

10. Okamihom doručenia akceptácie objednávky Spotrebiteľovi prostredníctvom e-mailu sa

považuje Zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom za uzatvorenú.

11. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je Kupujúcemu doručená akceptácia

objednávky. Kupujúci môže zrušiť objednávku elektronickou správou na e-mailovú adresu

Obchodníka, uvedenú v týchto VOP.

12. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže Obchodník splniť,

zašle Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa

považuje za nový návrh Zmluvy a Zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením

Kupujúceho o prijatí tejto ponuky Obchodníkovi na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto

VOP.

13. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane Obchodníka pri uvedení ceny

Produktu na Webovej stránke, alebo v priebehu objednávania, nie je Obchodník povinný

dodať Kupujúcemu Produkt za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že

Kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto

VOP. Obchodník v takom prípade informuje Kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu

a zašle Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa

považuje za nový návrh Zmluvy a Zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí

Kupujúcim na e-mailovú adresu Obchodníka.

14. Zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom zaniká úplným splnením vzájomných práv a

povinností Obchodníka a Spotrebiteľa vyplývajúcich zo Zmluvy.

IV.

CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

1. Cena za Produkt je stanovená pri každom Produkte uvedenom na Webovej stránke ako cena

konečná, vrátane prípadnej DPH stanovenej platnými právnymi predpismi Slovenskej

republiky, prípadne iných daní a poplatkov za dopravu a balné. Akékoľvek poplatky a

náklady súvisiace s použitím internetových, ako aj iných služieb, ktoré vzniknú

Spotrebiteľovi pri použití komunikačných prostriedkov v súvislosti s uzatvorením Zmluvy

na diaľku znáša Spotrebiteľ sám.

2. Spotrebiteľ má možnosť uhradiť cenu za Produkt vrátane poplatkov za doručenie a balné

pri objednaní Produktu alebo pri preberaní Produktu, ak si zvolil doručenie Produktu na

dobierku.

3. Prípadné zľavy z kúpnej ceny Produktu nie je možné navzájom kombinovať, ak sa

nedohodne Obchodník s Kupujúcim inak.

4. Spotrebiteľ sa zaväzuje zaplatiť cenu najneskôr pri prevzatí Produktu. Zaplatením ceny sa

rozumie pripísanie príslušnej čiastky na účet Obchodníka. V prípade platby

prostredníctvom platobnej brány postupuje Spotrebiteľ podľa pokynov príslušného

poskytovateľa elektronických platieb.

5. Obchodník vystaví Spotrebiteľovi faktúru. Spotrebiteľ vyjadrením súhlasu s týmito VOP

zároveň vyjadruje súhlas s elektronickou formou faktúry. Elektronická faktúra je

Zmluvnými stranami považovaná za plnohodnotnú faktúru, ktorá je náhradou faktúry v

listinnej (papierovej) forme. Zmluvné strany berú na vedomie, že údaje sprístupnené v

elektronickej faktúre sú predmetom obchodného tajomstva, a že sú povinné toto tajomstvo

zachovávať.

V.

PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

1. Obchodník sa zaväzuje, že na základe Zmluvy uzavretej medzi Zmluvnými stranami

užívateľovi dodá:

a) Produkt v dohodnutom množstve a bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s

vlastnosťami obvyklými pre daný druh Produktu,

b) Produkt vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej

republiky.

2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od Spotrebiteľa za dodaný

Produkt.

3. Spotrebiteľ je povinný:

a) prevziať zakúpený Produkt,

b) zaplatiť Obchodníkovi dohodnutú cenu vrátane nákladov na doručenie Produktu.

4. Spotrebiteľ má právo na dodanie Produktu v kvalite, termíne, spôsobom a mieste

dohodnutom Zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

5. Ak prevádzkovateľ nemôže službu poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne

informovať užívateľa a do 14 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za službu, ak sa Zmluvné strany

nedohodnú na náhradnom plnení. Pri náhradnom plnení je Obchodník povinný

Spotrebiteľovi dodať Produkt alebo poskytnúť službu v rovnakej kvalite a cene.

VI.

DODANIE PRODUKTU

1. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky Spotrebiteľa,

znáša Spotrebiteľ riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

V opačnom prípade sa predpokladá, že spôsob dopravy určuje Obchodník.

2. Tovar je Spotrebiteľovi dodaný na adresu určenú Spotrebiteľovi v Objednávke.

3. Obchodníkom odoslaný Produkt je Spotrebiteľ povinný prevziať.

4. Obchodník sa zaväzuje dodať Produkt v čo najkratšej lehote podľa typu dopravy zvolenej

Spotrebiteľom, najneskôr však do 30 dní odo dňa potvrdenia Objednávky Obchodníkom,

ak nie je dohodnuté inak.

5. Pri prevzatí Produktu od prepravcu je Spotrebiteľ povinný skontrolovať neporušenosť

obalov Produktu a v prípade akýchkoľvek zjavne viditeľných nedostatkov toto bezodkladne

oznámiť prepravcovi a spísať s prepravcom zápis o škode. V prípade viditeľne poškodeného

obalu Spotrebiteľ prevezme Produkt s výhradou (pri podpise o prevzatí Spotrebiteľ napíše,

že preberá s "výhradou" alebo nemusí zásielku od prepravcu prevziať). Podpisom dodacieho

listu Spotrebiteľ potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci Produkt bol neporušený.

6. V prípade, že je z dôvodu na strane Spotrebiteľa nutné Produkt doručovať opakovane alebo

doručovať iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Spotrebiteľ povinný uhradiť

náklady spojené s opakovaným doručovaním Produktu, resp. náklady spojené s iným

spôsobom doručenia. Po vrátení neprevzatého Produktu späť do sídla Obchodníka bude

Spotrebiteľovi vystavená faktúra na dopravu Produktu so splatnosťou 7 dní.

7. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k Produktu zaplatením celej kúpnej ceny za tovar,

vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím Produktu. Zodpovednosť za náhodnú

stratu, poškodenie či zničenie Produktu prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia

Produktu alebo okamihom, kedy mal Kupujúci povinnosť Produkt prevziať, ale v rozpore s

Kúpnou zmluvou tak neurobil.

VII.

ZÁSADY VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ, PODNETOV, REKLAMÁCIÍ

1. Zásady vybavovania sťažností, podnetov a reklamácií sú upravené bližšie v Reklamačnom

poriadku zverejnenom na Webovej stránke Obchodníka.

VIII.

PRÁVO SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

1. Právo Spotrebiteľa na odstúpenie od Zmluvy je bližšie upravené v POUČENÍ O UPLATNENÍ

PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY uzatvorenej ako Zmluva

na diaľku, ktoré je zverejnené na Webovej stránke Obchodníka. Vyjadrením súhlasu s týmito

VOP Spotrebiteľ súčasne vyhlasuje, že bol riadne poučený o práve na odstúpenie od Kúpnej

zmluvy v zákonnej 14-dňovej lehote.

2. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ

ZMLUVY je zasielané Spotrebiteľovi spolu s formulárom na odstúpenie od zmluvy pri

akceptácii objednávky zo strany Obchodníka.

3. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru uzavretého v

ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických

dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.

IX.

PRÁVO OBCHODNÍKA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak:

a) nie je schopný dodať Produkt Spotrebiteľovi z objektívnych príčin,

b) má dôvodné pochybnosti o správnosti údajov poskytnutých mu Spotrebiteľom,

c) má dôvodné podozrenie, že ide o elektronický útok na Obchodníka, prípadne iný

útok,

d) Spotrebiteľ si ani po opakovanom doručovaní Produkt neprevezme.

2. V prípade, ak dôjde k odstúpeniu od Zmluvy po tom, čo bola Objednávka už zaplatená

a zatiaľ nedošlo k odoslaniu Produktu, bude obdržaná suma v plnej výške vrátená do 14 dní

späť na účet Spotrebiteľa, z ktorého platbu za objednávku uskutočnil alebo na bankový účet,

ktorý Spotrebiteľ oznámi Obchodníkovi.

X.

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že Obchodník na základe týchto VOP a Zmluvy spracúva jeho

osobné údaje za účelom jej plnenia ako aj za účelom plnenia si zákonných povinností

v zmysle § 13 ods. 1 písm. a) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene

a doplnení niektorých zákonov a čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia 2016/679. Bez poskytnutia

týchto údajov nie je možné Zmluvu uzatvoriť a plniť z nej plynúce záväzky Obchodníka.

Informácie o zásadách spracúvania osobných údajov a o právach dotknutých osôb sú

dostupné na Webovej stránke.

2. Pre účely ochrany osobných údajov sa za prevádzkovateľa považuje Obchodník: Matej

Hvoľka, IČO: 57 260 231, miesto podnikania Vavrečka 124, 029 01 Vavrečka, vedený v registri

Okresného úradu Námestovo, odbor živnostenského podnikania, číslo živnostenského

registra: 560-34313. Kontaktné údaje prevádzkovateľa sú nasledujúce: adresa pre

doručovanie: Matej Hvoľka, Vavrečka 124, 029 01 Vavrečka, adresa elektronickej pošty:

matej.hvolka.57@gmail.com.

XI.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

1. Pokiaľ Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu

alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na

Obchodníka so žiadosťou o nápravu (sťažnosť, podnet) na emailovej adrese:

matej.hvolka.57@gmail.com alebo na adrese sídla Obchodníka: Matej Hvoľka, Vavrečka 124,

029 01 Vavrečka. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu

neodpovie do 30 dní odo dňa jej doručenia, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie

alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o

alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov

v znení platných právnych predpisov.

2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je

Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 29, 827 99 Bratislava 27, IČO:

IČO: 17331927, https://www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná

v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva

Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk). Spotrebiteľ má

právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských

sporov sa obráti. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk,

adr@soi.sk. Adresa na doručovanie:

Slovenská obchodná inšpekcia

ústredný inšpektorát

Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29

827 99 Bratislava.

XII.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

1. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 3. 12. 2025 a sú neoddeliteľnou súčasťou

Zmluvy uzavretej medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom a sú pre obe strany záväzné.

2. Orgánom dozoru je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj

Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1

Odbor výkonu dohľadu

tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68

3. Zmluvné strany si môžu vzájomne doručovať písomnú korešpondenciu prostredníctvom

elektronickej pošty, a to na e-mailovú adresu Spotrebiteľa, ktorú Spotrebiteľ uvedenie v

Objednávke a na e-mailovú adresu Obchodníka uvedenú v týchto VOP.

4. Spotrebiteľ zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky na Webovej stránke

Obchodníka okrem iného potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal, porozumel im a v celom

rozsahu s nimi súhlasí.

5. Všetky zmluvné vzťahy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom sú uzatvorené v súlade s

právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je osoba, ktorá objednáva Produkty

u Obchodníka podnikateľom, riadi sa právny vzťah podľa týchto VOP primerane

s vylúčením tých ustanovení, ktoré sa vzťahujú iba na spotrebiteľa, podľa zákona č. 108/2024

Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 513/1991

Z. z. Obchodný zákonník v platnom znení.

6. Obchodník aj Spotrebiteľ sú povinní riadiť sa týmito VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou

Zmluvy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom, ako aj platnými právnymi predpismi

Slovenskej republiky.

7. V prípade sporu medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom vzniknutého z tohto právneho

vzťahu, alebo sporu či tu právny vzťah alebo právo je alebo nie je, alebo sporu o neplatnosť

právneho úkonu sa budú strany snažiť tento spor prioritne vyriešiť dohodou. V prípade, ak

sa stranám nepodarí spor vyriešiť dohodou, sú na rozhodnutie tohto sporu príslušné súdy

Slovenskej republiky podľa zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v platnom

znení.

8. Obchodník si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie týchto VOP bez predchádzajúceho

upozornenia. Zmena VOP sa stáva účinnou dňom ich zverejnenia na Webovej stránke

Obchodníka a to pri rešpektovaní kogentných ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa a

Občianskeho zákonníka. Zmena VOP sa nevzťahuje na Produkt, ktorý bol objednaný počas

účinnosti VOP ku dňu uzatvorenia Zmluvy.