VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I.
ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") vymedzujú práva, povinnosti a zmluvné
vzťahy medzi Obchodníkom: Matej Hvoľka, IČO: 57 260 231, miesto podnikania Vavrečka
124, 029 01 Vavrečka, emailová adresa: matej.hvolka.57@gmail.com, vedený v registri
Okresného úradu Námestovo, odbor živnostenského podnikania, číslo živnostenského
registra: 560-34313 na jednej strane a Spotrebiteľom na strane druhej, a to v oblasti predaja
tovaru a služieb ponúkaných obchodníkom na webovej stránke: www.cotaponom.sk (ďalej
len "Webová stránka").
II.
DEFINÍCIA ZÁKLADNÝCH ÚDAJOV
1. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim
záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo
povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Pre
účely týchto VOP je obchodníkom Matej Hvoľka, IČO: 57 260 231, miesto podnikania
Vavrečka 124, 029 01 Vavrečka, emailová adresa: matej.hvolka.57@gmail.com, vedený v
registri Okresného úradu Námestovo, odbor živnostenského podnikania, číslo
živnostenského registra: 560-34313 (ďalej len "Obchodník").
2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej
vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej
činnosti alebo povolania (ďalej len "Spotrebiteľ" alebo "Kupujúci").
3. Produktom sú všetky tovary a služby, ktoré Obchodník ponúka na jeho Webovej stránke
(ďalej len "Produkt").
4. Kúpna zmluva je zmluva, ktorú uzatvára Obchodník a Spotrebiteľ postupom uvedeným
v článku III. týchto VOP, a ktorej predmetom je predaj a kúpa Produktov (ďalej aj len
"Zmluva").
5. Zákon o ochrane spotrebiteľa je zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane
spotrebiteľa").
6. Zmluvnými stranami sú Obchodník a Spotrebiteľ (ďalej len "Zmluvné strany").
III.
OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE ZMLUVY NA DIAĽKU
1. Spotrebiteľ si objednáva Produkt prostredníctvom Webovej stránky Obchodníka vyplnením
a odoslaním objednávkového formulára.
2. Pred vytvorením akejkoľvek objednávky má Spotrebiteľ možnosť oboznámiť sa
s Produktom, a to prostredníctvom jeho podrobného opisu na Webovej stránke, vrátane
uvedenia ceny jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej
hodnoty.
3. Pri každej objednávke prostredníctvom elektronického objednávkového formulára musí
Spotrebiteľ uviesť svoje meno a priezvisko, fakturačnú adresu resp. adresu trvalého pobytu,
telefónne číslo a e-mailovú adresu.
4. Objednávka obsahuje políčko, ktorého zakliknutím:
a) Spotrebiteľ vyjadrí svoj súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami a
Reklamačným poriadkom, ďalej vyjadrí, že všetky Spotrebiteľom uvedené údaje sú
úplné, pravdivé a správne, a že bol riadne poučený o uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy ako aj o zásadách spracovania osobných údajov.
5. Odoslaním objednávky zároveň (Políčko: "Objednať s povinnosťou platby") Spotrebiteľ
potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že za Produkt je potrebné uhradiť cenu, ako aj s jej
výškou.
6. Návrh na uzavretie Zmluvy zasiela Spotrebiteľ Obchodníkovi prostredníctvom Webovej
stránky (ďalej len "Objednávka"). Spotrebiteľom vytvorená a odoslaná Objednávka
prostredníctvom objednávkového formulára sa považuje za záväznú.
7. Obchodník prostredníctvom e-mailu potvrdí Kupujúcemu, že jeho objednávku obdržal.
Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie Zmluvy.
8. Po obdržaní objednávky Obchodník potvrdí, že objednávku Kupujúceho prijal akceptáciou
objednávky Spotrebiteľovi prostredníctvom e-mailu ("akceptácia objednávky").
9. Akceptácia objednávky obsahuje najmä:
➢ Číslo objednávky, dátum a čas prijatia objednávky,
➢ Špecifikáciu Produktu, ktorý je predmetom Zmluvy (objednávky),
➢ Údaje o cene vrátane prípadnej DPH a ostatných daní,
➢ Platobné podmienky,
➢ Údaj o tom, kedy a ako bude Tovar dodaný,
➢ Poštovné, balné, spôsob doručenia Tovaru.
10. Okamihom doručenia akceptácie objednávky Spotrebiteľovi prostredníctvom e-mailu sa
považuje Zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom za uzatvorenú.
11. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je Kupujúcemu doručená akceptácia
objednávky. Kupujúci môže zrušiť objednávku elektronickou správou na e-mailovú adresu
Obchodníka, uvedenú v týchto VOP.
12. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže Obchodník splniť,
zašle Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa
považuje za nový návrh Zmluvy a Zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením
Kupujúceho o prijatí tejto ponuky Obchodníkovi na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto
VOP.
13. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane Obchodníka pri uvedení ceny
Produktu na Webovej stránke, alebo v priebehu objednávania, nie je Obchodník povinný
dodať Kupujúcemu Produkt za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že
Kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto
VOP. Obchodník v takom prípade informuje Kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu
a zašle Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa
považuje za nový návrh Zmluvy a Zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí
Kupujúcim na e-mailovú adresu Obchodníka.
14. Zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom zaniká úplným splnením vzájomných práv a
povinností Obchodníka a Spotrebiteľa vyplývajúcich zo Zmluvy.
IV.
CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Cena za Produkt je stanovená pri každom Produkte uvedenom na Webovej stránke ako cena
konečná, vrátane prípadnej DPH stanovenej platnými právnymi predpismi Slovenskej
republiky, prípadne iných daní a poplatkov za dopravu a balné. Akékoľvek poplatky a
náklady súvisiace s použitím internetových, ako aj iných služieb, ktoré vzniknú
Spotrebiteľovi pri použití komunikačných prostriedkov v súvislosti s uzatvorením Zmluvy
na diaľku znáša Spotrebiteľ sám.
2. Spotrebiteľ má možnosť uhradiť cenu za Produkt vrátane poplatkov za doručenie a balné
pri objednaní Produktu alebo pri preberaní Produktu, ak si zvolil doručenie Produktu na
dobierku.
3. Prípadné zľavy z kúpnej ceny Produktu nie je možné navzájom kombinovať, ak sa
nedohodne Obchodník s Kupujúcim inak.
4. Spotrebiteľ sa zaväzuje zaplatiť cenu najneskôr pri prevzatí Produktu. Zaplatením ceny sa
rozumie pripísanie príslušnej čiastky na účet Obchodníka. V prípade platby
prostredníctvom platobnej brány postupuje Spotrebiteľ podľa pokynov príslušného
poskytovateľa elektronických platieb.
5. Obchodník vystaví Spotrebiteľovi faktúru. Spotrebiteľ vyjadrením súhlasu s týmito VOP
zároveň vyjadruje súhlas s elektronickou formou faktúry. Elektronická faktúra je
Zmluvnými stranami považovaná za plnohodnotnú faktúru, ktorá je náhradou faktúry v
listinnej (papierovej) forme. Zmluvné strany berú na vedomie, že údaje sprístupnené v
elektronickej faktúre sú predmetom obchodného tajomstva, a že sú povinné toto tajomstvo
zachovávať.
V.
PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
1. Obchodník sa zaväzuje, že na základe Zmluvy uzavretej medzi Zmluvnými stranami
užívateľovi dodá:
a) Produkt v dohodnutom množstve a bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s
vlastnosťami obvyklými pre daný druh Produktu,
b) Produkt vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej
republiky.
2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od Spotrebiteľa za dodaný
Produkt.
3. Spotrebiteľ je povinný:
a) prevziať zakúpený Produkt,
b) zaplatiť Obchodníkovi dohodnutú cenu vrátane nákladov na doručenie Produktu.
4. Spotrebiteľ má právo na dodanie Produktu v kvalite, termíne, spôsobom a mieste
dohodnutom Zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5. Ak prevádzkovateľ nemôže službu poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne
informovať užívateľa a do 14 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za službu, ak sa Zmluvné strany
nedohodnú na náhradnom plnení. Pri náhradnom plnení je Obchodník povinný
Spotrebiteľovi dodať Produkt alebo poskytnúť službu v rovnakej kvalite a cene.
VI.
DODANIE PRODUKTU
1. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky Spotrebiteľa,
znáša Spotrebiteľ riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
V opačnom prípade sa predpokladá, že spôsob dopravy určuje Obchodník.
2. Tovar je Spotrebiteľovi dodaný na adresu určenú Spotrebiteľovi v Objednávke.
3. Obchodníkom odoslaný Produkt je Spotrebiteľ povinný prevziať.
4. Obchodník sa zaväzuje dodať Produkt v čo najkratšej lehote podľa typu dopravy zvolenej
Spotrebiteľom, najneskôr však do 30 dní odo dňa potvrdenia Objednávky Obchodníkom,
ak nie je dohodnuté inak.
5. Pri prevzatí Produktu od prepravcu je Spotrebiteľ povinný skontrolovať neporušenosť
obalov Produktu a v prípade akýchkoľvek zjavne viditeľných nedostatkov toto bezodkladne
oznámiť prepravcovi a spísať s prepravcom zápis o škode. V prípade viditeľne poškodeného
obalu Spotrebiteľ prevezme Produkt s výhradou (pri podpise o prevzatí Spotrebiteľ napíše,
že preberá s "výhradou" alebo nemusí zásielku od prepravcu prevziať). Podpisom dodacieho
listu Spotrebiteľ potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci Produkt bol neporušený.
6. V prípade, že je z dôvodu na strane Spotrebiteľa nutné Produkt doručovať opakovane alebo
doručovať iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Spotrebiteľ povinný uhradiť
náklady spojené s opakovaným doručovaním Produktu, resp. náklady spojené s iným
spôsobom doručenia. Po vrátení neprevzatého Produktu späť do sídla Obchodníka bude
Spotrebiteľovi vystavená faktúra na dopravu Produktu so splatnosťou 7 dní.
7. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k Produktu zaplatením celej kúpnej ceny za tovar,
vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím Produktu. Zodpovednosť za náhodnú
stratu, poškodenie či zničenie Produktu prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia
Produktu alebo okamihom, kedy mal Kupujúci povinnosť Produkt prevziať, ale v rozpore s
Kúpnou zmluvou tak neurobil.
VII.
ZÁSADY VYBAVOVANIA SŤAŽNOSTÍ, PODNETOV, REKLAMÁCIÍ
1. Zásady vybavovania sťažností, podnetov a reklamácií sú upravené bližšie v Reklamačnom
poriadku zverejnenom na Webovej stránke Obchodníka.
VIII.
PRÁVO SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Právo Spotrebiteľa na odstúpenie od Zmluvy je bližšie upravené v POUČENÍ O UPLATNENÍ
PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY uzatvorenej ako Zmluva
na diaľku, ktoré je zverejnené na Webovej stránke Obchodníka. Vyjadrením súhlasu s týmito
VOP Spotrebiteľ súčasne vyhlasuje, že bol riadne poučený o práve na odstúpenie od Kúpnej
zmluvy v zákonnej 14-dňovej lehote.
2. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ
ZMLUVY je zasielané Spotrebiteľovi spolu s formulárom na odstúpenie od zmluvy pri
akceptácii objednávky zo strany Obchodníka.
3. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru uzavretého v
ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických
dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.
IX.
PRÁVO OBCHODNÍKA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak:
a) nie je schopný dodať Produkt Spotrebiteľovi z objektívnych príčin,
b) má dôvodné pochybnosti o správnosti údajov poskytnutých mu Spotrebiteľom,
c) má dôvodné podozrenie, že ide o elektronický útok na Obchodníka, prípadne iný
útok,
d) Spotrebiteľ si ani po opakovanom doručovaní Produkt neprevezme.
2. V prípade, ak dôjde k odstúpeniu od Zmluvy po tom, čo bola Objednávka už zaplatená
a zatiaľ nedošlo k odoslaniu Produktu, bude obdržaná suma v plnej výške vrátená do 14 dní
späť na účet Spotrebiteľa, z ktorého platbu za objednávku uskutočnil alebo na bankový účet,
ktorý Spotrebiteľ oznámi Obchodníkovi.
X.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že Obchodník na základe týchto VOP a Zmluvy spracúva jeho
osobné údaje za účelom jej plnenia ako aj za účelom plnenia si zákonných povinností
v zmysle § 13 ods. 1 písm. a) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov a čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia 2016/679. Bez poskytnutia
týchto údajov nie je možné Zmluvu uzatvoriť a plniť z nej plynúce záväzky Obchodníka.
Informácie o zásadách spracúvania osobných údajov a o právach dotknutých osôb sú
dostupné na Webovej stránke.
2. Pre účely ochrany osobných údajov sa za prevádzkovateľa považuje Obchodník: Matej
Hvoľka, IČO: 57 260 231, miesto podnikania Vavrečka 124, 029 01 Vavrečka, vedený v registri
Okresného úradu Námestovo, odbor živnostenského podnikania, číslo živnostenského
registra: 560-34313. Kontaktné údaje prevádzkovateľa sú nasledujúce: adresa pre
doručovanie: Matej Hvoľka, Vavrečka 124, 029 01 Vavrečka, adresa elektronickej pošty:
matej.hvolka.57@gmail.com.
XI.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
1. Pokiaľ Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na
Obchodníka so žiadosťou o nápravu (sťažnosť, podnet) na emailovej adrese:
matej.hvolka.57@gmail.com alebo na adrese sídla Obchodníka: Matej Hvoľka, Vavrečka 124,
029 01 Vavrečka. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní odo dňa jej doručenia, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení platných právnych predpisov.
2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je
Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 29, 827 99 Bratislava 27, IČO:
IČO: 17331927, https://www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná
v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk). Spotrebiteľ má
právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských
sporov sa obráti. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk,
adr@soi.sk. Adresa na doručovanie:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29
827 99 Bratislava.
XII.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 3. 12. 2025 a sú neoddeliteľnou súčasťou
Zmluvy uzavretej medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom a sú pre obe strany záväzné.
2. Orgánom dozoru je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
3. Zmluvné strany si môžu vzájomne doručovať písomnú korešpondenciu prostredníctvom
elektronickej pošty, a to na e-mailovú adresu Spotrebiteľa, ktorú Spotrebiteľ uvedenie v
Objednávke a na e-mailovú adresu Obchodníka uvedenú v týchto VOP.
4. Spotrebiteľ zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky na Webovej stránke
Obchodníka okrem iného potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal, porozumel im a v celom
rozsahu s nimi súhlasí.
5. Všetky zmluvné vzťahy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom sú uzatvorené v súlade s
právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je osoba, ktorá objednáva Produkty
u Obchodníka podnikateľom, riadi sa právny vzťah podľa týchto VOP primerane
s vylúčením tých ustanovení, ktoré sa vzťahujú iba na spotrebiteľa, podľa zákona č. 108/2024
Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 513/1991
Z. z. Obchodný zákonník v platnom znení.
6. Obchodník aj Spotrebiteľ sú povinní riadiť sa týmito VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou
Zmluvy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom, ako aj platnými právnymi predpismi
Slovenskej republiky.
7. V prípade sporu medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom vzniknutého z tohto právneho
vzťahu, alebo sporu či tu právny vzťah alebo právo je alebo nie je, alebo sporu o neplatnosť
právneho úkonu sa budú strany snažiť tento spor prioritne vyriešiť dohodou. V prípade, ak
sa stranám nepodarí spor vyriešiť dohodou, sú na rozhodnutie tohto sporu príslušné súdy
Slovenskej republiky podľa zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v platnom
znení.
8. Obchodník si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie týchto VOP bez predchádzajúceho
upozornenia. Zmena VOP sa stáva účinnou dňom ich zverejnenia na Webovej stránke
Obchodníka a to pri rešpektovaní kogentných ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa a
Občianskeho zákonníka. Zmena VOP sa nevzťahuje na Produkt, ktorý bol objednaný počas
účinnosti VOP ku dňu uzatvorenia Zmluvy.
